Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Persvazivní komunikace potravinářských firem v edukativní oblasti
Mikulka, Jan ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Klimeš, David (oponent)
Bakalářská práce na téma Persvazivní komunikace potravinářských firem v edukativní oblasti se zabývá komunikačními aktivitami, které vyvíjejí potravinářské firmy na studenty středních odborných škol a učilišť, budoucí profesionály v oblasti gastronomie. Cílem práce je prozkoumat persvazivní techniky a prostředky, které firmy používají k ovlivňování v edukativní oblasti. Součástí výzkumu je deskriptivní analýza komunikace na tyto cílové skupiny. Důraz je kladen na jazykovou analýzu, která je třeba pro dešifrování marketingových sdělení, které jsou umístěny ve školních materiálech a prostorách školy. Nastíněna je i situace problematiky reklamních sdělení ve školních učebnicích na obecné rovině. Součástí práce je také vyjádření zaměstnankyně Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, autorky učebnice Technologie přípravy pokrmů a profesionálních šéfkuchařů.
Reklama ve školních učebnicích aneb nový mediatyp?
Mikulka, Jan ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Zezulková, Markéta (oponent)
Diplomová práce na téma Reklama ve školních učebnicích aneb nový mediatyp? se zabývá dosud nezmapovanou oblastí učebnic pro základní a střední školy a odborná učiliště. Cílem práce je analýza reklamního prostředí školních učebnic a mediálních obsahů, které se v nich vyskytují. Práce si zároveň klade za cíl odpovědět na otázku, zdali jsou reklamní sdělení v učebnicích v souladu se zákonem o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělání (tzv. školský zákon). Práce se věnuje oblasti mediálního trhu, která nepodléhá dostatečné regulaci ze strany zákonů České republiky. Nastíněny jsou i právní regulace ochrany proti reklamě směrem na děti z jiných zemí. Součástí práce je také vyjádření zástupců jednotlivých nakladatelství školních učebnic a zaměstnankyně Ministerstva školství a jejich pohled na problematiku reklamního diskurzu ve školním prostředí. Součástí výzkumu je deskriptivní analýza nalezených reklamních sdělení ve školních učebnicích, práce dále zkoumá charakter těchto sdělení a jaký je jejich vztah k vzdělávacímu obsahu učebnic. Práce se také zabývá schvalovací doložkou Ministerstva školství, která je udělována učebnicím, které jsou zpracovány v souladu s rámcovým vzdělávacím programem.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.